O lămurire despre campania verde pentru biciclete

Entuziasmat fiind de ce s-a întîmplat pe 25 oct. la verde pentru biciclete, când mii de bicicliști de toate vârstele au pedalat împreună pentru străzi mai sigure pentru bicicliști, am povestit tuturor ce s-a întâmplat. Din păcate, nu toată lumea a înțeles demersul pedealaza.ro și am auzit diverse reacții, ca și cum ar fi vorba de o altă fiță eco, o demagogie sau o utopie verde în contextul societății gri și sărace în care trăim.

Nebuloasa explică mai bine ca mine:

Aceasta campanie nu e o campanie ecologica absurda. Nu e initiata pentru a-i face pe oameni sa renunte la masini si sa foloseasca bicicletele in locul lor, ci e facuta pentru acei oameni care, din cand in cand, ar vrea sa foloseasca bicicleta ca si alternativa, insa le e teama. Teama de soferii nervosi de pe sosele, teama de locurile stramte din trafic prin care nu se pot strecura, teama ca sunt invizibili pentru ceilalti participanti la trafic

E adevărat — și eu am renunțat la bicicletă de teamă. Din fericire, lumea evoluează și faptul că au apărut piste pentru biciclete demonstrează că lucrurile se pot schimba în bine. E adevărat că încă mai sunt mulți care parchează SUV-urile pe banda bicicletelor sau pietoni care stau la povești pe pistă, dar încet încet lucrurile intră în normalitate. Există totuși o mentalitate, și anume că bicicleta e pentru oameni neserioși, ca și cum ar fi un uniciclu de circ…

Joi am pierdut o oră cu transportul în comun, pe o rută care în mod normal s-ar parcurge în 20 de minute, din cauză aglomerației și a indolenței celor care răspund de transportul în comun. Atunci m-am gândit că pe bicicletă aș putea face aceeași distanță în 20-30 de minute cel mult (oricum mai repede decât la volan), ca să nu spun că un pic de sport nu strică niciodată. Bicicleta nu e numai pentru sportivi, pentru copii sau tineri, ci pentru oricine, mai ales (zic eu) pentru cei care au devenit sedentari din cauza circuitului casă-mașină-birou.